سئو چگونه به ما کمک می کند

سئو چگونه کار می کند و چه مزایایی دارد؟

با اینکه مدت زمان زیادی از ورود سئو و گسترش شرکت های دیجیتال مارکتینگ مثل دیجیتال مارکتینگ مشهد و… به دنیای کسب و کارهای اینترنتی می گذرد، اما هنوز هم افراد بسیاری هستند که اطلاع چندانی از این حوزه ندارند.
موتورهای جستجوگر گوگل همواره در حال آپدیت و تغییرات متنوع هستند. معمولا در هر آپدیت یا بروزرسانی، برخی امکانات و معیارهای جدید به این ربات ها افزوده می شود. بنابراین، نبود اطلاعات کافی در این زمینه و عدم آگاهی درمورد معیارهای جدید گوگل می تواند عملکرد سایت را دچار اختلال کند.
سئو به عنوان ابزاری برای رعایت این معیارها و در برخی مواقع مبارزه با ربات های گوگل شناخته می شود. سئوکاران و صاحبان مشاغل اینترنتی سعی می کنند تا با استفاده از این ابزار، سایت خود را ارتقا داده و به درآمدزایی برسانند، اما سوال اینجاست که در واقع چه مشاغلی به سایت نیاز دارند و سئو چگونه باعث رشد و درآمدزایی یک سایت می شود؟

سئو چیست و چگونه کار می کند؟

چگونه با سئو دیده شویم
سئو چگونه به دیده شدن ما کمک می کند

سئو مخفف بهینه سازی موتور جست و جو می باشد. در واقع سئو یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی است که هدف اصلی آن ارتقای موقعیت سایت در نتایج موتورهای جستجوگر مثل گوگل است.
با توجه به اینکه موتورهای جستجوگر، صدها عامل مختلف را برای استخراج نتایج به کار می گیرند، سئو با بهینه کردن سایت بر اساس این عوامل، سعی در رساندن آن به نتایج اولیه گوگل دارد. به دلیل همین اهمیت بسیار بالای سئو در بهبود رتبه سایت، همواره صاحبان کسب و کارهای اینترنتی به دنبال بهترین تیم سئو در مشهد و دیگر نقاط کشور هستند.

خزیدن موتور های جستجو:

موتورهای جستجو با خزیدن در یک سایت، صفحات موجود و یا دیگر صفحات اضافه شده را کشف می کنند. این خزنده های جستجو که به نام عنکبوت نیز نامگذاری شده اند، از پیوندها و لینک سازی های داخلی یا خارجی برای کشف محتواهای جدید استفاده می کنند. به همین علت، لینک سازی در سئو از اهمیت بالایی برخوردار است.

نمایه سازی:

 نمایه سازی، فرآیند ذخیره سازی محتوا و سپس نمایش آن با استفاده از نتایج سرچ می باشد. این مرحله بعد از خزیدن انجام می شود. در این مرحله بیشترصفحات در لیست موتورهای جستجو قرار داده می شوند و صفحات هرزنامه، تکراری یا مسدود شده به ندرت ایندکس خواهند شد.
بعد از انجام مراحل خزیدن و نمایه سازی، موتور جستجو صفحات را بر اساس سرعت، نوع بک لینک، کلمه کلیدی، سازگاری با گوشی و… رتبه بندی می کند. بنابراین احتمال دارد یک محتوا در نتایج ارگانیک دیده شود.

جستجوی ارگانیک چه تفاوتی با جستجوی پولی دارد؟

همانطور که از نام این دو نوع جستجو پیداست، جستجوی ارگانیک رایگان و جستجوی پولی، مستلزم صرف هزینه است. هنگامی که کاربر یک عبارت یا کلمه ای را در گوگل سرچ می کند، نتایجی از لیست های رایگان و پولی نمایش داده می شوند. در کنار لیست پولی، کلمه تبلیغ درج می شود که با کلیک بر روی آن ها صاحب سایت هزینه ای را پرداخت می کند، اما در لیست ارگانیک هیچ هزینه ای بر عهده صاحب سایت نیست.      
با اینکه جستجوی پولی کاربردهای خاص خود را دارد و ارزشمند است، اما جستجوی ارگانیگ یک سرمایه گذاری هوشمند برای سئو سایت و ارتقای کسب و کارهای اینترنتی است. علاوه بر این با اتمام پول و زمان تبیلغات در جستجوی پولی، دوباره سایت به جایگاه قبلی خود برمی گردد و همیشه در نتایج اولیه گوگل نخواهد ماند. در مقابل، استفاده از سئو به صورت اصولی می تواند با ایجاد ترافیک طبیعی یک سایت را برای همیشه در رتبه یک نتایج گوگل قرار دهد. بنابراین مهم است که بدانیم چگونه سئو را افزایش دهیم تا ماندگاری بالایی داشته باشد.

چگونه بهینه سازی موتور جستجو را انجام دهیم؟

با توجه به اهمیت سئو و بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل بهتر است برای این کار از بهترین تیم سئو مشهد یا بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. به طور کلی، تکنیک های سئو به سه دسته تقسیم بندی می شوند:

سئو داخلی: تمام برنامه های انجام شده در داخل سایت

سئو خارجی: تمام برنامه های انجام شده خارج از سایت

سئو فنی یا تکنیکال: تمام برنامه های فنی مربوط به باطن و پایه ریزی سایت

هدف از به کارگیری این تکنیک ها بهینه کردن، دوستانه نشان دادن و قابل اعتماد نشان دادن سایت برای کاربران و موتورهای جستجوگر می باشد. بدین ترتیب، مشاهده این ویژگی ها توسط خزنده های موتورهای جستجوگر باعث می شود که سایت به رتبه های خوبی دست پیدا کند.


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *