راهکار نمایش توضیحات متا

نشان ندادن متا دیسکریپشن صفحه در نتایج گوگل

مشکل نمایش ندادن متا دیسکریپشن در نتیجه جستجوی گوگل ممکن است برای شما هم سوال ایجاد کرده باشد که دلیل این موضوع چیست و چه راهکار هایی می توان برای آن ارائه کرد؟

متای توضیحات صفحه یکی از مهمترین مواردی است که می تواند بازدید کننده را ترغیب کند روی سایت شما در نتایج جستجوی گوگل کلیک کند. این به معنای تاثیر مستقیم این پارامتر بر روی نرخ کلیک است. در نتیجه شما می بایست گوگل را قانع کنید که دقیقا همان چیزی که برای این متاتگ تعریف کرده اید را به کاربران نمایش دهد.

عدم نمایش توضیحات متا؛ علت ها و راهکار

در این قسمت به بیان عمده ترین علت های نشان ندادن توضیحات متا درگوگل می پردازیم که با توجه به این موارد می توانید مشکل را رفع کنید.

الگوریتم گوگل: گوگل از الگوریتم های پیچیده برای تعیین محتوایی که در نتایج جستجو ظاهر می شود استفاده می کند. گاهی اوقات، گوگل ممکن است یک قطعه متفاوت از محتوای صفحه را به عنوان متادیسکریپشن انتخاب کند زیرا معتقد است با این کار محتوای صفحه بهتر به مخاطب معرفی می شود.

محتوای صفحه: اگر محتوای صفحه به‌اندازه کافی حول کلمه کلیدی بهینه‌سازی نشده باشد اما در متاتگ دیسکریپشن صفحه متنی حول همان کلمه کلیدی تعریف شود، واضح است که توضیحات بیانگر محتوای سایت نیست و گوگل به طور چرخشی به هر کاربر متن متفاوتی را نشان می دهد.  

طول توضیحات متا: گوگل محدودیت کاراکتری برای توضیحات متا دارد، معمولاً حدود 160 تا 320 کاراکتر. اگر توضیحات متای تعریف شده شما از این حد بیشتر شود، ممکن است Google آن را کوتاه کند یا نمایش داده نشود.

نحوه نوشتن توضیحات متا چگونه است؟

حال که با علت های رایج عدم نمایش متای توضیحات آشنا شده اید وقت آن است که با نوشتن متا دیسکریپشن اصولی آشنا شوید. زمانی که این پارامتر بسیار موثر برای جذب مخاطب به صفحه را طبق استاندارد هایی که در ادامه بیان می شوند بنویسید، از بابت نرخ کلیک خیالتان آسوده خواهدبود و البته به دنبال آن نرخ تبدیل مشتری هم بهبود می یابد. این موارد به افزایش درآمد شما از فروش کالا یا خدمات سایت کمک می کنند.

  1. طول توضیحات متا باید از لحاظ تعداد کاراکتر ها استاندارد باشد این مقدار به طور معمول بین 150 تا 170 کاراکتر است. رعایت این مورد خیلی مهم است و حتما به آن توجه داشته باشید.
  2. متا دیسکرپیشن باید به طور دقیق محتوای صفحه را معرفی کند و نباید شامل متنی باشد که داخل صفحه به کار نرفته باشد. می توانید قسمت های مهم محتوا را از صفحه کپی کرده و داخل تگ متا قرار دهید. البته بهتر است این را در نظر داشته باشید که در نهایت قطعات مختلف متا در کنار هم خوانایی مناسب داشته باشد و به طور پیوسته مکمل هم باشند.

جمع بندی

راه حل هایی که در این مقاله برای رفع مشکل بیان شد، بسیار ساده هستند شما باید با رعایت این موارد گوگل را متوجه این کنید که متای پیشنهادی شما برای کاربر مناسب است و شناخت درستی از محتوای صفحه به او می دهد.

همچنین اگر در زمینه خدمات سئو در مشهد احتیاج به کسب اطلاعات بیشتری دارید می توانید مطالب دیگر بلاگ آموزش سئو در مشهد را مطالعه بفرمایید یا برای دریافت این خدمات که شامل انجام صفر تا صد سئوی سایت شماست با ما در تماس باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *