سئو داخلی چیست | نکات مهم سئو آن پیج |

سئو داخلی (on page) چیست؟ 10 فاکتور مهم در آن

سفارش سئو سایت از طریق صاحبان وب سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی امروزه طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است؛ قبول سفارش سئو و بهینه سازی سایت ها می تواند برای یک سئو کار تجربه های خوبی در مسیر حرفه ای تر شدن در این زمینه را به دنبال داشته باشد.

شما به عنوان یک کارفرما باید بدانید چه مشاغلی به سایت نیاز دارند و برای کسب و کار خود یک سایت راه اندازی کنید، همچنین برای رساندن وب سایت خود به رتبه های بالاتر در گوگل نیاز به کارشناسان خبره سئو برای بهینه سازی و سئو سایت خود دارید.

اما یک سئوکار مبتدی و تازه کار برای شروع در این زمینه باید با اصول سئو و تولید محتوا آشنا باشد و در این مسیر آموزش های بسیاری را گذرانده باشد.

صفحات وب سایت ها چگونه با سئو بهینه سازی می شوند؟ سئو به چند روش انجام می شود؟ سئو داخلی یا on page چیست؟ این ها سوالاتی است که ذهن شما را به خود مشغول کرده اند.

سئو داخلی یکی از تکنیک هایی می باشد که داخل سایت انجام می شود و باید تمام قواعد و قوانین الگوریتم های گوگل را رعایت کنند؛ الگوریتم های گوگل برای ارتقای رتبه سایت و رسیدن به جایگاه برتر از تکنیک های on page و off page استفاده می کنند.

در سئو تمام استراتژی ها به نحوی در رسیدن به بهترین نتیجه، در موتور جستجوگر گوگل اهمیت دارند؛ در این مطلب از وبسایت مستر سئو مجری تخصصی سئو در مشهد ،می خواهیم سئو داخلی را مورد بررسی قرار دهیم.                                                                                         

on page seo چیست؟ و چرا مهم است؟

به هر گونه فعالیت و اقداماتی که در جهت بهینه سازی در داخل وب سایت انجام شود را سئو داخلی گویند؛ هدف شما از بهینه سازی داخل صفحه این است که وب سایت خود را کاربر پسند کنید، ترافیک را به سمت وب سایت خود هدایت کرده و نتایج جستجو را افزایش دهد.

در واقع سئو داخلی به دو دسته ی سئو محتوا و سئو تکنیکال دسته بندی می شوند؛ نتیجه ی استراتژی سئو داخلی که برای یک صفحه به کار میبرید ممکن است کمی زمان بر باشد، اما زمانی که شروع به کار می کند نتایج خوبی را برای صفحه مورد نظر مثل افزایش رتبه بندی خواهد داشت.

قبل از این که به سراغ بررسی فاکتورهای سئو داخلی برویم بهتر است تا با اهمیت سئو آشنا شوید؛ در واقع سئو فرآیندی است که لینک های داخل صفحه و محتوا را در جهت بهبود نتایج جستجو و افزایش ترافیک بهینه سازی می کند.

اجرای هرگونه ترفند و تغییرات در داخل صفحه برای بهینه سازی توسط کاربر قابل مشاهده می باشد.

سئو داخلی همانطور که گفتیم به دسته های سئو تکنیکال و سئو محتوا تقسیم می شوند؛ سئو تکنیکال یا سئو فنی به عواملی گفته می شود که تاثیر بسیاری در افزایش بازدید کاربران از وب سایت را دارند.

به عواملی که در سئو تکنیکال تاثیر دارند معماری سایت، برنامه نویسی سایت، سرعت سایت و صفحه و محتواهای تکراری می توان اشاره کرد.

در سئو محتوایی، تولید محتواهای هدفمند و با ارزش در حوزه ی سئو باعث شد تا تحول عظیمی در الگوریتم های گوگل ایجاد شود و بسیاری از روش هایی مانند تکنیک کلاه سیاه از میان برود.

بررسی 10 تا از نکات مهم سئو داخلی

در اینجا نکات و فاکتورهای مهم در سئو داخلی را بررسی می کنیم:

  • ساختار URL:

 URL یا همان آدرس صفحات سایت باید کوتاه و حاوی کلمه کلیدی باشد تا بتواند بیشترین تاثیر را روی سئو سایت داشته باشد.

  • عنوان صفحه یا Page Title:

از نکات مهم در سئو داخلی، عنوان صفحه می باشد که هر صفحه ای در سایت باید یک عنوان داشته باشد؛ همچنین محتوای هر عنوان باید دارای کلمات کلیدی مرتبط و مهم باشد تا وقتی که کاربر کلمه کلیدی را سرچ می کند، گوگل صفحه ی شما را به کاربر نشان دهد.

  • ●         Meta Description، تگ توضیحات:

الگوریتم های گوگل در آپدیت های جدید به تگ توضیحات هر وب سایت توجه ویژه ای دارند، در این قسمت شما می توانید در حد 150 کلمه محتوای مربوط و کلمات کلیدی را به گوگل توضیح دهید.

گوگل اگر بین محتوای داخل صفحه و تگ توضیحات ارتباطی پیدا نکند، سایت شما را نامعتبر و اسپم شناخته و جریمه خواهد کرد.

  • کلمات کلیدی:

کلمات کلیدی در هر تیتر برای یک محتوا فقط یک بار باید استفاده شوند، شما باید متناسب با هر کلمه کلیدی محتوا تولید کنید.

  • تگ های عنوان:

استفاده از تگ های عنوان H2، H1 و… باعث می شود تا محتوا برای کاربر مرتب به نظر برسد و در سئو سایت نیز تاثیر بسیاری دارد؛ هر محتوایی باید حتما دارای یک تگ H1  و چندین تگ H2 برای دسته بندی مطالب باشد. 

  • بهینه سازی تصاویر:

استفاده از تصاویر جذابیت متن را برای کاربر بیشتر می کند؛ اما حواستان باشد برای استفاده از تصاویر، باید حتما حجم آن ها بهینه شود تا تصویر برای کاربر به سرعت نشان داده شود.

همچنین تصویر باید شامل تگ alt باشد و در آن از کلمه کلیدی استفاده شود؛ این کار به گوگل و کاربر نشان می دهد که تصویر با عنوان و محتوا در ارتباط هستند.

راهنمای کامل سئو داخلی
راهنمای کامل سئو آن پیج (On Page SEO)

چگالی کلمات کلیدی به عنوان یک تکنیک در سئو آن پیج

در یک محتوا کلمات کلیدی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، اما استفاده از این کلمات کلیدی قواعد و قوانین خاص خود را دارد.

در سئو داخلی به میزان استفاده از کلمات کلیدی در یک متن را چگالی کلمات کلیدی گویند، در گذشته برای رساندن یک صفحه به رتبه های بالاتر از تعداد زیادی کلمات کلیدی در یک متن استفاده می شد؛ با روی کار آمدن الگوریتم پاندا تمام این صفحات رتبه های خود را از دست دادند.

اما امروزه با وجود الگوریتم های جدید گوگل دیگر نمی توان بیش از اندازه از کلمات کلیدی استفاده کرد؛ الگوریتم مرغ مگس خوار و جستجوی معنایی، اگر تعداد کلمات کلیدی زیاد باشد دچار سردرگمی شده و سایت شما را جریمه می کنند و به عنوان اسپم شناخته می شوید.

چگالی کلمات کلیدی در واقع یکی از ترفندهای سئو سایت است که در هر متن 2 تا 5 درصد از کلمات کلیدی باید در محتوا استفاده شود، جایگذاری کلمات کلیدی به این گونه است که در هر تیتر باید فقط یک کلمه کلیدی استفاده شود.

سئو on page برای لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی چیست؟ لینک سازی داخلی چگونه انجام می شود؟ این ها سوالاتی است که در ذهن شما به وجود می آید.

در سئو داخلی  ارتباط بین صفحات بسیار اهمیت دارد و این ارتباط از طریق لینک های داخلی انجام می شود؛

طریقه لینک سازی داخلی در سئو به دو روش لینک سازی به سایر مطالب و سایت های خود و لینک سازی به صفحات دیگران انجام می شود.

ایجاد ارتباط بین مقالات و صفحات داخلی سایت، باعث می شود تا تمام صفحات شما برای کاربر نشان داده شود و همچنین مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند.

لینک سازی داخلی یکی از ترفندهای سئو داخلی است که باعث می شود تا موتور جستجوگر گوگل در تمامی صفحات شما پیمایش کند، مطالب شما را مفید و کاربر پسند بداند و رتبه ی سایت شما را افزایش دهد.

 ایجاد لینک سازی داخلی در سایر صفحات باعث فعال نگه داشتن آن ها می شود و اگر صفحه ای لینک سازی داخلی نداشته باشد در واقع بعد از مدتی از رده بندی گوگل حذف می شود.

سعی کنید تمام سایت و صفحات خود را بهینه کنید تا ارتباط بین تمام سایت ها برقرار باشد و شما رتبه های خود را از دست ندهید.

سئو داخلی و خارجی در سئو on page چه تفاوت هایی دارند چیست؟

سئو داخلی سئو خارجی از تکنیک های بسیار تاثیر گذار در سئو سایت ها می باشند. در این مطلب به بررسی تفاوت و کارکردهای این دو تکنیک می پردازیم.

همانطور که می دانید سئو داخلی با استفاده از تکنیک ها و ترفندهایی در داخل صفحات سایت باعث افزایش رتبه های سایت در گوگل می شوند.

عواملی که در سئو سایت داخلی تاثیر گذار هستند شامل محتوا، کلید واژه ها، توضیحات متا، ساختار URL، بهینه سازی تصاویر، لینک سازی داخلی، سازگاری با موبایل، عملکرد صفحه و تگ عنوان می باشند.

اما آیا سئو داخلی به تنهایی برای کسب رتبه های بالاتر یک سایت کافی می باشد؟ طبیعتا لازم است ولی کافی نمی باشد و گاهی یک سایت به سئو خارجی هم نیاز دارد.

هدف و عملکرد سئو خارجی پیوند دادن سایت های دیگر به سایت شما می باشد؛ در واقع این پیوند دهی به صورت کسب بک لینک های معتبر برای افزایش رتبه سایت می باشد.

اما اگر از بک لینک های نامعتبر و اسپم شده برای افزایش رتبه استفاده کنید، موتورهای جستجوگر گوگل آن ها را شناسایی کرده و جریمه خواهید شد.

هرچه تعداد سایت های بیشتری به صفحه ی شما لینک داده شود، گوگل به شما اعتبار بیشتری داده و رتبه سایت افزایش می باید؛ اما این مسئله را فراموش نکنید که کیفیت و کمیت بک لینک ها برای موتورهای جستجوگر اهمیت دارد ولی کیفیت و معتبر بودن بک لینک ها مهم تر است.

چگونه نظرات وبلاگ ها در سئو داخلی تاثیر دارند؟

خیلی از افراد فکر می کنند دیگر نظرات کاربران در وبلاگ ها روی سئو داخلی تاثیری ندارد اما در واقع نظرات کاربران در وبلاگ ها همچنان حائز اهمیت است. اگر کاربران مطالب داخل وبلاگ ها را مطالعه می کنند به این معنا است که مطالب شما را دوست دارند و با صفحه ی شما در ارتباط هستند که این امر در تقویت رتبه ی سایت شما تاثیر گذار است.

همچنین زمانی که کاربران می خواهند نظرات خود را برای شما کامنت کنند، ابتدا نظرات دیگر کاربران را مطالعه می کنند که این کار باعث می شود مدت زمان بیشتری در سایت شما بمانند و از این لحاظ سئو صفحه شما تقویت می شود.

نظراتی که کاربران ارسال می کنند ممکن است حاوی کلمات کلیدی باشد که با کلمه ی کلیدی اصلی مترادف هستند، این کار باعث می شود که پست وبلاگ در نتایج بالا ظاهر شود و زمانی که موتورهای جستجوگر گوگل نظرات کاربران را می بینند، از آن برای رتبه بندی مقاله در نتایج جستجو استفاده کنند.

از میان نظرات کاربران تنها آنهایی را که به محتوای صفحه مربوط هستند را تایید کنید؛ همچنین برای جذب و تشویق کاربران برای ارسال نظرات خود، همیشه آن ها را پاسخ دهید.

آیا سرعت بارگذاری سایت در بهبود سئو سایت موثر است؟

به عنوان یک کاربر چه انتظاری از وب سایت دارید؟ آیا تا به حال به سرعت لود شدن یک صفحه توجه کرده اید؟ سرعت لود یک صفحه برای موتور جستجوگر گوگل بسیار اهمیت دارد.

اگر وب سایتی سرعت بارگذاری بالایی داشته باشد از لحاظ سئویی جنبه ی مثبتی دارند و وب سایت هایی که سرعت بارگذاری پایینی دارند به اصطلاح نرخ پرش آن ها بالا می باشد، بسیاری از کاربران به دنبال اطلاعات در همان لحظه می باشند.

طبق تحقیقات موتورهای جستجوگر گوگل شما بین 3 تا 5 ثانیه فرصت دارید تا مخاطب را در وب سایت خود نگه دارید؛ معیار خود گوگل تقریبا 2.5 ثانیه می باشد.

طبق تحقیقات نیمی از کاربران از وب سایت انتظار دارند تا در عرض 2 ثانیه بارگیری شود و نیمی دیگر اگر بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد صفحه مورد نظر را ترک خواهند کرد؛ بنابراین سرعت بارگذاری سایت در بهبود نتایج سئو تاثیر مثبت دارد در غیر این صورت موتورهای جستجو صفحاتی را که سرعت کمی دارند را جریمه می کند.

جمع بندی مبحث سئو داخلی

موتورهای جستجوگر گوگل به دنبال وب سایت هایی هستند که توسط سئو بهینه سازی شده اند؛ در واقع با استفاده از سئو، وب سایت خود را می توان در گوگل، به جایگاه و رتبه های بالا رساند.

سئو شامل بخش های متفاوتی است که سئو داخلی یا on page  یکی از تکنیک های بسیار تاثیر گذار در افزایش رتبه سایت می باشد.

در این مقاله با سئو داخلی که هدف آن بهینه سازی وب سایت می باشد تا ترافیک را به سمت وب سایت شما هدایت کند، نتایج جستجو را افزایش دهد و وب سایت را کاربر پسند جلوه دهد، می پردازیم.

عوامل و ترفندهای بسیاری در سئو داخلی انجام می شود که هر کدام دارای قواعد و قوانین خاصی می باشند، در صورت رعایت نکردن هر کدام از آن ها وب سایت شما توسط الگوریتم های گوگل جریمه خواهد شد.

سئو به دو دسته ی سئو داخلی و سئو خارجی دسته بندی می شود که یک وب سایت برای رسیدن به رتبه های بالا به هر دوی این روش ها احتیاج دارد.

یکی دیگر از روش هایی که در سئو سایت تاثیر دارد سئو سازی سایت وردپرس می باشد؛ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوایی می باشد که نیمی از وب سایت ها از وردپرس استفاده می کنند.

بسیاری از وب سایت های معروف در جهان و ایران مانند بی بی سی آمریکا، والت دیزنی، دیجی کالا، تجارت نیوز و… از این سیستم استفاده می کنند.

به هر حال سئو داخلی یا on page را جدی بگیرید چون تاثیر بسیاری در رتبه بندی وب سایت ها دارد.

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و این مطالب برایتان مفید بوده باشد.لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *